Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :

Čo je nové v parfémoch?

/
/
/
95 Zobrazení

Parfémy ako také sú s nami už viac ako sto rokov, konkrétne už od konca 18. storočia. Nie je to privilégium jedného pohlavia, aj keď výraznú väčšinu spotrebujú ženy. Používa sa ale na rôzne príležitosti a rôznymi ľuďmi na celom svete. Tak, ako móda prechádzala zmenami za každú jednú dekádu a dokonca niekedy každú jednu sezónu, tak to býva aj s vôňami. Vždy sa nájdu nové kombinácie a mixy vôní, ktoré sa pretvoria do súčasnej módy.

Klasické druhy vôní

Vo vôňach sa často používajú kvetinové prísady, ktorých kombinácia asi nikdy nevyjde z trendov. Vždy sa nájdu iné a zaujímavé kvetinové vône alebo sa kombinujú už existujúce. Príkladom môže byť vôňa od Ariana GrandeMoonlight, ktorá je sladká a kvetinovo-ovocná. Ďalšou veľkou skupinou sú korenisté vône. Rôzne korenie a bylinky používané ako aromatické prísady sa taktiež používajú vo voňavkách. K top reprezentatntom tejto skupiny patria hlavne pánske parfémy od Hugo Boss – Bottled či Boss The Scent, alebo Paco Rabanne 1 Million. Populárna skupina sú tiež ovocné vône, ktoré sú sladké a prevažne používané mladými ľuďmi. K úplným ovocným bestsellerom patrí dámska parfumovaná voda od značky Lancôme La Vie Est Belle.

Trendy, ktoré hýbu parfémovým svetom

Ak sa pozrime na konkrétne prísady, ktoré momentálne dominujú vo svete vôní, uvidíme niekoľko trendov. Veľmi moderné a obľúbené sú drevité arómy. A teda čokoľvek, čo pripomína drevenú vôňu ako napríklad jantár z papradí a podobne. Tu je príkladom novinka od Calvin Klein, dámsky parfum Women, či pánska klasika – Bleu de Chanel od ikonickej značky Chanel. Ďalším momentálnym trendom sú orientálne vône. Silné, korenisté a aromatické voňavky, ktoré obľubujú hlavne ženy: Black Opium od Yves Saint Laurent, či Carolina Herrera Good Girl patria aktuálne k najžiadanejším dámskym vôňam na trhu.

Ďalším všeobecným trendom, ktorý súvisí aj so spoločenskými zmenami, sú unisex parfémy. Dostatočne neutrálne na to, aby ich mohli nosiť tak ženy ako aj muži, a zároveň výrazné, aby ich ucítil každý okolo vás. Čo tak nájsť si spoločnú vôňu v vaším partnerom a ukázať tak svetu, že ste jeden pre druhého ako stvorení? Všeobecný trend je aj intenzita. Do viacerých názvov sa teraz pridáva slovo Intense a teda údajne intenzívnejšia verzia predošlých modelov parfémov. Dlhšie vydrží a rozvoniava na väčšiu vzdialenosť. Nuž a asi posledný výraznejší trend je retro. To sa opakovane využíva aj v móde a týka sa to aj voňaviek. Opakujúce sa známe vzorce z nedávnej histórie a to z 50tych alebo 70tych rokov.

Ak vás zaujímajú známe a momentálne populárne značky parfemov, určite sa zamerajte napríklad na Burberry. Táto britská značka nikdy nevyšla a asi ani nikdy nevyjde z módy a má svoje špecifiká. Ďalšou trendy značkou je Ariana Grande a teda značka veľmi známej popovej speváčky. Tá ma tiež svoje prednosti a našla si svoje publikum na celom svete.

Zhodnoťte tento článok!
[Celkovo: 0 Priemer: 0]

Komentáre

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
This div height required for enabling the sticky sidebar