Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
Aj vaša reklama môže byť tu. Napíšte nám a pošleme vám cenovú ponuku.
img
Doma / Financie / Ako dnes vyzerá marketing B2B sektora

Ako dnes vyzerá marketing B2B sektora

/
/
/
4 Zobrazení

B2B segment, tak ako aj B2C segment prešli za posledné roky značným vývojom a všetko sa v týchto oblastiach postupne mení. Pre vysvetlenie, B2B je business to business, a teda firma predávajúca firme alebo živnostníkovi, nie koncovému spotrebiteľovi. B2C je naopak business to consumer, a teda presne predaj vo vzťahu firma – koncový zákazník. V čom sa teda tieto sektory vyvinuli?

B2C je predsa len stále o krok pred B2B. Aj keď by to tak už v dnešnej dobe nemalo vyzerať, ak si chce niečo kúpiť firma od firmy, musí sa prehrabávať katalógmi, hľadať v neprehľadnej a dlhej databáze, navštíviť veľkosklad alebo dopytovať firmu po firme. Pričom v B2C máme prehľadné vyhľadávače, porovnávače cien a čím viac užívateľsky prívetivejšie prostredie pre zákazníka. B2B sa teda stále môže od svojho brata mnoho naučiť, nie je to s ním však až také zlé. Predsa len majú toho veľa spoločného a jedno odvetvie získava informácie a know-how od druhého.

V čom sa ale líšia v oblasti marketingu?

V čom sú tieto oblasti veľmi podobné, je využívanie sociálnych sietí a Youtube. Dnes už takmer žiadna spoločnosť alebo značka nemôže fungovať bez sociálnych sietí. Čo sa týka B2C, silnejšie sú jednoznačne Instagram a Facebook, zatiaľ čo v B2B je to Linkedin. Youtube je základom v podstate pee oboje smery a potrebujú ho obe marketingové stratégie. Prezentačné video veľmi pomáha pri propagovaní značky a je lákadlom pre zákazníka. Ďalšie videá popisujúce služby alebo produkty len dopĺňajú komplexnosť tohto prístupu.

Silným marketingom pre obe smery je stále e-mail marketing. Newsletter a priamy targeting na zákazníka cez e-mail je stále silný nástroj a využíva sa dodnes.

V B2B máte samozrejme nižší rozsah dosahu. Preto je prístup viac individuálny a mal by sa vytvárať akýsi “vzťah” so zákazníkom. Tomu tak pri B2C až v takej miere nedochádza.

Vylepšiť si svoj B2B marketing je najjednoduchšie za pomoci digitálnej agentúry. Dnes už máte na výber z pár odborníkov v tejto oblasti, a je len na vás vybrať si tu najsprávnejšiu.

Ohodnoťte tento článok

Komentáre

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest