Formy propagácie a reklamy sú v dnešnej dobe veľmi široké a každý rok v podstate vznikajú ďalšie a ďalšie spôsoby a formáty, ako svoju firmu spopularizovať. Mnoho spoločností skúša mnohé formáty reklamy a niektoré zhodnotia ako úspešné a niektoré menej. Pre každú firmu sa taktiež hodia iné spôsoby propagácie, v závislosti od ich pôsobenia, rozsahu produktov a cieľových skupín.
Je viacero formátov, ktoré sú v podstate nové a na trhu len pár rokov. Bavíme sa prevažne o online svete, ale aj offline ako sú interaktívne reklamy, dotykové obrazovky a rôzne panely vo frekventovaných miestach. Niektoré formáty tu už sú ale dlhé roky a stále sú rovnako účinné. Samozrejme sú to média, ako noviny, televízia a rádio, ale aj offline reklamy, ktoré vidíte určite každý deň. Reklamy vyžadujúce si veľkoformátovú tlač plagátov a nachádzajúce sa taktiež na frekventovaných miestach. Hovoríme teraz o billboardoch a ich „súrodencoch“.
Aké sú vlastne druhy billboardov, resp. čím sa líši samotný billboard od ostatných veľkoplošných formátov? Okrem nich totiž existujú bigboardy, megaboardy, wallboardy, shopboardy, citylighty, car wrapy alebo retail brandy. Väčšina z týchto formátov má samotnú definíciu už v mene. Big – a teda veľké reklamy sú rozlohou väčšie ako billboardy, spôsob vyobrazenia pre cieľovú skupinu je ale rovnaký. Takisto mega – rozmerovo väčšie ako big. Wallboard potom pokrýva už celú stenu budovy, po prípade paneláku. Shopboard sa využíva pri obchodoch buď ako propagácia samotného obchodu alebo reklamy na partnerov rôznych veľkostí a prevedení. Citylight vidíte takmer v každom meste. Je to osvetlená reklama menšieho rozmeru umiestňujúca sa napríklad na zastávkach alebo ako samotne stojaca. Car wrap je samozrejme polep auta a retail brand rozsiahly spôsob reklamy zahŕňajúci celkový brand marketing istej značky alebo obchodu.
Veľkoformátová tlač je teda prostriedok, ktorým si spopularizujete svoju značku a môžete využiť všetky horeuvedené formáty reklám. Veľkoplošná tlač je cenovo dostupná a vhodná aj pre menšie firmy. Rozpočet sa na ňu nájde v každej spoločnosti, ktorej záleží na marketingu a kladnej propagácii svojho mena.