Aké sú manipulačné techniky veľkých potravinových reťazcov? Pravdou je, že 50% vecí, ktoré sme si kúpili, sme si pôvodne kúpiť nechceli. Ako to robia?
Sledovanie výdajov zákazníka cez zľavové kupóny a karty
Používanie nerovných a lepkavých povrchov v nepopulárnych uličkách, aby nás to doslova spomaľovalo
Zvýrazňovanie produktov na zvýšenie ich predaja
Ponuka čerstvých produktov vpredu obchodu, urobí vás to hladným a kúpite to, čo nechete
Najpopulárnejšie produkty umiestnené v strede uličiek v strede obchodu, aby ste prešli kolo menej populárnych a zvýši sa tým ich predaj
Hromadenie podobných produktov, ak chcete torily, chcete aj salsa omáčku, tu ich máte pokope
Vývesné tabule s akciami
Časté zmeny rozloženia obchodu, začnete všetko hľadať a zbaví vás to rutiny
Polievanie zeleniny a ovocia – u nás nie veľmi používané, v USA bežná prax, lesklé produkty sú atraktívnejšie na pohľad aj keď rýchlejšie hnijú
Dokonalé nasvietenie produktov
Umiestnenie mlieka – najpredávanejšej položky v potravinách – na koniec obchodu
Obal cereálií používaný na upútanie detí
Ponúkanie zliav, ktoré nepriniesli zníženie ceny ani zisku potravín
Vozíky sa robia stále väčšie a väčšie, váš nákup v nich potom vyzerá ako malý
Posledné marketingové ťahy v uličke s pokladňou
Najziskovejšie výrobky umiestnené do výšky očí, lacnejšie a lacnejšie smerom k členkom
Hudba hrajúca v obchode zvýši vaše míňanie až o 29%, čím pomalšia hudba, tým pomalší ste aj vy
Vzorky zadarmo
Umiestňovanie zeleniny a ovocia na začiatok, lákajú vás farby a rôznorodosť
Zdroj: Diply.com